Jak sobie radzić z bólem po rozstaniu

Jak sobie radzić z bólem po rozstaniu

Ostatnio wielu klientów zgłaszających się do mnie na terapię to osoby po rozstaniu. Ciężko im się odnaleźć w nowej rzeczywistości tzw. singla. Mają złamane serce. Przeżywają ciężkie chwile. Niektórzy zupełnie nie mogą pogodzić się z faktem rozstania. Nie wiedzą jak sobie radzić z bólem jaki odczuwają po rozstaniu. Przeżycia te dotykają w równej części mężczyzn jak i kobiety. Jak zatem radzić sobie z bólem po rozstaniu?

Dobra wiadomość jest taka, że przy silnej motywacji i pomocy z zewnątrz (terapia, specjalnie programy, grupy wsparcia, bądź też wsparcie psychologa w postaci konsultacji), możesz wykorzystać ból rozstania w procesie leczenia. To od Ciebie zależy czy podejmiesz taką decyzję, ale wiedz, że nie jesteś skazana na samotność w tej podróży.

To mówiąc, oto kilka wskazówek jak możesz w procesie zdrowienia wykorzystać ból emocjonalny po rozstaniu:

1. Dokonaj wyboru – Uciekam od bólu czy próbuję sobie z nim poradzić?

Być może to, że czytasz ten post to dowód na to, że zadecydowałaś, że chcesz sobie poradzić z ogarniającymi Cię negatywnymi emocjami. Uwierz mi, że jest to bardziej konstruktywny sposób radzenia sobie z rozstaniem niż ucieczka w pracę, używki, inny związek, jedzenie, czy też inne rzeczy, które zajmują Cię tak bardzo, że nie masz czasu myśleć. Stawienie czoła bólowi emocjonalnemu może być bardzo bolesne, ale powoli pozwoli Ci się z niego wyzwolić, a nie zalegać tym negatywnym emocjom przez długi czas  w Tobie (być może na zawsze).

2. Nie bądź dla Siebie zbyt ostra w trakcie procesu zdrowienia

Jeżeli popełniłaś błąd, który spowodował rozstanie, pogódź się z tym. Nie ma sensu by się tym katować. To już i tak nic nie zmieni. Nurzanie się w poczuciu winy będzie tylko wywoływać większy ból.

Staraj się też przeżywać emocje jakie Tobą władają. Chce Ci się płakać – płacz. Chce Ci się krzyczeć – krzycz. Chcesz bić – bij poduszkę. Oczywiście znajdź sobie miejsce i odpowiedni czas na wyrazanie tych emocji. W trakcie ich przezywania staraj sie odczuwać je maksymalnie. Bądź na nie uważna. To również wpływa na przyspieszenie procesu zdrowienia. Ponadto tłumione emocje zawsze pojawią się ponownie. Zazwyczaj zrobią to w najmniej oczekiwanym i pożądanym momencie i ze zdwojoną siłą.

3. Rozmawiaj, pisz, śpiewaj, tańcz, rysuj, twórz!

Jeżeli masz jakąkolwiek pasję wykorzystaj to. Spróbuj zatracić się w procesie tworzenia. Przelej swój ból i wyraź go w kreatywny i artystyczny sposób. Wiele znakomitych dzieł powstało właśnie dzięki złamanemu sercu. Kto wie, może ty też stworzysz coś unikalnego. Dodatkową korzyścią są terapeutyczne właściwości procesu tworzenia. Zapewne słyszałaś kiedyś o arteterapii. Dzięki sztuce i wyrazowi artystycznemu łatwiej nam wydobyć na zewnątrz i ujawnić swoje emocje. Naprzód więc – wyraź siebie!

4. Wybierz jaki chcesz mieć stan umysłu

Nasz stan umysłu może albo pomóc w procesie leczenia, albo pogłębić stan w jakim się znajdujemy po rozstaniu. Może więc nas motywować do działania. Może też pogłębiać nasz smutek, strach, zwątpienie, żal i inne negatywne emocje jakie odczuwasz. Bardzo łatwo pozostać złą i rozżaloną, z pretensjami do całego świata i pytaniem „Dlaczego mnie to spotkało?”. Taka postawa jednak Ci nie pomoże. Bierz więc każdy nadchodzący dzień takim, jaki jest i codziennie wybieraj jaka postawa Ci pomoże. Staraj się wybierać taką, która doprowadzi do tego, że z czasem ponownie będziesz się uśmiechać, odbudujesz wiarę w Siebie i miłość, będziesz szczęśliwa.

Powodzenia na drodze zdrowienia!

Pamiętaj jednak, że jeżeli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w tym procesie warto jest poszukać pomocy terapeuty. W dzisiejszych czasach jest wiele możliwości. Jedną z nich są również konsultacje i terapia przez Skype. Również my mamy takie w ofercie.

Być może jesteś zainteresowana/zainteresowany dołączeniem do e-kursu „Odbudowy życia”? Sprawdź jak Twoje życie może się odmienić dzięki temu dziesięciotygodniowemu treningowi. Dodatkowo, dzięki udziałowi w kursie, będziesz mieć możliwość dołączenia do zamkniętej grupy na FB, która da Ci możliwość uzyskania dodatkowego wsparcia. Sprawdź szczegóły – E-kurs „Odbudowa życia po rozstaniu”

Czytaj również:

Uczucia po rozstaniu, jak sobie z nimi radzić

Cytaty dodające otuchy w trakcie i po rozstaniu

Jak czuć się lepiej po rozwodzie lub rozstaniu?

Dlaczego powinnaś uciąć wszelki kontakt ze swoim eks

Więcej ciekawych artykułów

2 thoughts on “Jak sobie radzić z bólem po rozstaniu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *