Uczucia po rozstaniu

Uczucia po rozstaniu – jak sobie z nimi radzić

Ostatnio wielu klientów zgłaszających się do mnie na terapię to osoby po rozstaniu. Ciężko im się odnaleźć w nowej rzeczywistości tzw. singla. Mają złamane serce. Przeżywają ciężkie chwile. Niektórzy zupełnie nie mogą pogodzić się z faktem rozstania. Nie wiedzą jak sobie radzić z bólem i uczuciami po rozstaniu

Przeżycia te dotykają w równej części mężczyzn jak i kobiety.

Dobra wiadomość jest taka, że przy silnej motywacji i pomocy z zewnątrz (terapia bądź też wsparcie psychologa w postaci konsultacji), możesz wykorzystać ból rozstania w procesie leczenia. To od Ciebie zależy czy podejmiesz taką decyzję, ale wiedz, że nie jesteś skazana na samotność w tej podróży.

To mówiąc, oto kilka wskazówek jak możesz w procesie zdrowienia wykorzystać uczucia po rozstaniu:

1. Dokonaj wyboru – Uciekam od bólu czy próbuję sobie z nim poradzić?

Być może to, że czytasz ten post to dowód na to, że zadecydowałaś, że chcesz sobie poradzić z ogarniającymi Cię negatywnymi emocjami. Uwierz mi, że jest to bardziej konstruktywny sposób radzenia sobie z rozstaniem niż ucieczka w pracę, używki, inny związek, jedzenie, czy też inne rzeczy, które zajmują Cię tak bardzo, że nie masz czasu myśleć. Stawienie czoła bólowi emocjonalnemu może być bardzo bolesne, ale powoli pozwoli Ci się z niego wyzwolić, a nie zalegać tym negatywnym emocjom przez długi czas  w Tobie (być może na zawsze).

2. Nie bądź dla Siebie zbyt ostra w trakcie procesu zdrowienia

Jeżeli popełniłaś błąd, który spowodował rozstanie, pogódź się z tym. Nie ma sensu by się tym katować. To już i tak nic nie zmieni. Nurzanie się w poczuciu winy będzie tylko wywoływać większy ból.

Staraj się też przeżywać emocje jakie Tobą władają. Chce Ci się płakać – płacz. Chce Ci się krzyczeć – krzycz. Chcesz bić – bij poduszkę. Oczywiście znajdź sobie miejsce i odpowiedni czas na wyrażanie tych emocji. W trakcie ich przezywania staraj się odczuwać je maksymalnie. Bądź na nie uważna. To również wpływa na przyspieszenie procesu zdrowienia. Ponadto tłumione emocje zawsze pojawią się ponownie. Zazwyczaj zrobią to w najmniej oczekiwanym i pożądanym momencie i ze zdwojoną siłą.

3. Rozmawiaj, pisz, śpiewaj, tańcz, rysuj, twórz!

Jeżeli masz jakąkolwiek pasję wykorzystaj to. Spróbuj zatracić się w procesie tworzenia. Przelej swój ból i wyraź go w kreatywny i artystyczny sposób. Wiele znakomitych dzieł powstało właśnie dzięki złamanemu sercu. Kto wie, może ty też stworzysz coś unikalnego. Dodatkową korzyścią są terapeutyczne właściwości procesu tworzenia. Zapewne słyszałaś kiedyś o arteterapii. Dzięki sztuce i wyrazowi artystycznemu łatwiej nam wydobyć na zewnątrz i ujawnić swoje emocje. Naprzód więc – wyraź siebie!

4. Wybierz jaki chcesz mieć stan umysłu

Nasz stan umysłu może albo pomóc w procesie leczenia, albo pogłębić stan w jakim się znajdujemy po rozstaniu. Może więc nas motywować do działania. Może też pogłębiać nasz smutek, strach, zwątpienie, żal i inne negatywne emocje jakie odczuwasz. Bardzo łatwo pozostać złą i rozżaloną, z pretensjami do całego świata i pytaniem „Dlaczego mnie to spotkało?”. Taka postawa jednak Ci nie pomoże. Bierz więc każdy nadchodzący dzień takim, jaki jest i codziennie wybieraj jaka postawa Ci pomoże. Staraj się wybierać taką, która doprowadzi do tego, że z czasem ponownie będziesz się uśmiechać, odbudujesz wiarę w Siebie i miłość, będziesz szczęśliwa.

Jeżeli masz swoje własne wypróbowane sposoby na uczucia po rozstaniu i radzenie sobie z nimi, podziel się nimi w komentarzu.

Pamiętaj jednak, że jeżeli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w tym procesie warto jest poszukać pomocy terapeuty. W dzisiejszych czasach jest wiele możliwości.

 

Być może jesteś zainteresowana/zainteresowany dołączeniem do e-kursu „Odbudowy życia”? Sprawdź jak Twoje życie może się odmienić dzięki temu dziesięciotygodniowemu treningowi. Dodatkowo, dzięki udziałowi w kursie, będziesz mieć możliwość dołączenia do zamkniętej grupy na FB, która da Ci możliwość uzyskania dodatkowego wsparcia. Sprawdź szczegóły – E-kurs „Odbudowa życia po rozstaniu”

 

Czytaj również:

Cytaty dodające otuchy w trakcie i po rozstaniu

Jak czuć się lepiej po rozwodzie lub rozstaniu?

Dlaczego powinnaś uciąć wszelki kontakt ze swoim eks

Czy jesteś gotowa na nowy związek? Sprawdź te sygnały

Więcej ciekawych artykułów

One thought on “Uczucia po rozstaniu – jak sobie z nimi radzić

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *