Jak czuć się lepiej po rozwodzie lub rozstaniu?

Nader często czujemy się nic nie warte po rozwodzie czy też rozstaniu. 

Zbyt długo, kobiety odczuwały wstyd i poczucie winy związane z zakończeniem związku.

Pora wreszcie to zmienić

Wydaje się, że zapomniałyśmy albo nigdy nie nauczono nas prawdziwych powód bycia w związku.

Czy możesz sobie wyobrazić, jak wyglądałoby Twoje życie – a Ty, jako kobieta – gdybyś nadal była z „chłopakiem”, z którym byłaś związana mając kilkanaście lat? (Dla większości kobiet, nie byłoby to dobre)

Kiedy dojrzewamy, stajemy się starsze i uczymy się lekcje, jakich udziela nam życie. Stajemy się lepszymi kobietami, poprawiają się też nasze relacje. W trakcie tego wzrostu lub po jego „zakończeniu”, w odpowiednim czasie, spotykamy osobę, z którą mamy zamiar być w związku.

Jest to jednak tylko przez pewien czas. Związki, bowiem mają na celu pomóc nam się rozwijać, a nie trwać na zawsze. Wszystkie związki czeka koniec – poprzez śmierć lub rozstanie.

Takie jest życie.

Najważniejsze jest, aby zrozumieć to i dać z siebie wszystko bez narażania naszego partnera na zaborczość wynikającą z obawy przed utratą.

Gdy porzucisz przekonanie, że „związek ma trwać na wieki wieków”, będziesz wolna

Będziesz mogła podejmować zdrowsze decyzje. Będziesz mogła odejść od tego, co nigdy nie będzie działać. Swobodnie wybrać lepszego, bardziej odpowiadającego Ci partnera. Będziesz mogła otrzymywać miłość, bez uczucia, jakbyś mu była coś winna. Swobodnie czerpać z miłości tak długo, jak długo będzie trwała – bez obawy o utratę.

Każda relacja staje się lepsza – nie z powodu tego, jak długo trwała, ale ze względu na to, kim się stajesz:

Lepszą słuchaczką
Lepszą w komunikacji
Lepszą dawczynią
Lepszą w udzielaniu wsparcia
Lepszą liderką
Również bardziej ufne. Jest to wyzwanie dla większości kobiet, zwłaszcza po tym, jak zostały zranione.

Miłość staje się prostsza, gdy zrozumiesz fakt, że nie ma na nią żadnej gwarancji. Jeśli chcesz gwarancji na miłość, to oznacza, że nie chcesz miłości.

Cóż, tak naprawdę, jest jedna gwarancja… w swoich związkach będziesz odczuwać ból. Bez względu na to, jak dobry jest to związek. Jesteśmy ludźmi. Popełniamy błędy. Ranimy siebie nawzajem, nawet, jeśli tego nie chcemy.

Zamiast tego skupić się na niesamowitych doświadczeniach, jakie miałaś. Wybierz, aby skupić się na tym jak stałaś się silniejsza.

Po rozwodzie lub rozstaniu wybierz, aby skupić się kobiecie, jaką się stajesz

Wybierz wdzięczność

To jest sekret jak przestać czuć się źle po rozwodzie lub rozstaniu. Dzięki niej nie będziesz czuć się nic nie warte po zakończeniu związku. Jeśli nauczysz się lekcji, nie zmarnujesz czasu. Zredefiniuj, zatem swoje związki:

Ćwiczenie po rozwodzie lub rozstaniu:

  1. Wymień nazwiska ostatnich trzech mężczyzn, z którymi byłaś w związku.
  2. Obok każdego imienia, napisz, czego dowiedziałaś się o sobie i jak dzięki tej relacji wzrosłaś.
  3. Zadaj sobie pytanie, w jaki sposób możesz zastosować to, co odkryłaś w swoim bieżącym (lub następnym) związku/relacji. Na co powinnaś zwrócić uwagę? Czego możesz zrobić więcej, aby poprawić swój związek? Czego należy zrobić mniej?

 

Proste ćwiczenia po zakończeniu związku, po rozwodzie

 

Na koniec zrób mi przysługę… Podziel się tym na Facebooku z kobietami, na których Ci zależy. Zbyt wiele kobiet nosi w sobie wstyd i poczucie winy z powodu rozpadu ich związku i rozwodu. To jest czas dla nas, aby uwolnić stary i przyjąć nowy sposób bycia. Z góry dziękuję!

Możesz tez uzyskać dodatkową pomoc w przeżyciu rozstania i podbudowy swojego życia współpracując z psychoterapeutą. Jeśli chcesz sprawdzić, czy praca z naszą specjalistką jest dla Ciebie, zaplanować swoją 20-minutową darmową konsultację w gabinecie w Łodzi lub przez Skype/telefon. Napisz do nas na ministerstworelacji@gmail.com i podaj 3 odpowiadające Ci terminy konsultacji. Wybierzemy odpowiedni i skontaktujemy się z Tobą.

Więcej ciekawych artykułów

6 thoughts on “Jak czuć się lepiej po rozwodzie lub rozstaniu?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *